21-1-2020

Mixed Reality

Wij, de schoonmakers van Nederland, zien trends en ontwikkelingen waarop we inspelen met praktische oplossingen die onze opdrachtgevers raken in hun kern. Een van de trends die ons bezighoudt, is Mixed Reality. Een al langer lopende ontwikkeling die door nieuwe technologische ontwikkelingen actueler is dan ooit, vooral door de veranderende vorm.

Persoonlijke belevingen in een virtuele wereld

“Data is het nieuwe goud.” Dat hebben de marketeers van Caribbean Princess goed begrepen. Als je een cruise boekt, dan krijg je daar een draagbare medaille bij. Deze medaille tilt je ervaring naar een nog hoger niveau. Voorafgaand aan de cruise geef je je wensen en behoeftes door aan Caribbean Princess. Daarmee personaliseer je je ervaring aan boord. Dit zorgt bijvoorbeeld voor een betere interactie tussen bemanning en gast, doordat het personeel weet wat je voorkeuren zijn qua eten en drinken. Disney past vergelijkbare technologie al langer toe bij hun Magicband. Zij pakken nu door met een nóg bijzondere reiservaring: Disney Hyper Reality. Deze attractie maakt fictie realiteit. Je gaat undercover als Storm Trooper in Star Wars - Secrets of the Empire. Belevingen als deze, inclusief emotionele lading en afgewisseld met adrenaline, zorgen gegarandeerd voor memorabele herinneringen.

 

Online vs. offline

Gelukkig is het niet zo dat data alleen de overhand neemt als we het hebben over optimale beleving. We zien namelijk ook de drang naar offline ervaringen ontstaan. Dit zie je bijvoorbeeld terug in het groeiende aantal festivals. Festivals duren steeds langer en worden voor jongeren steeds meer een volwaardige vakantie. Millennials eten vaker buiten de deur (offline), maar dan liefst wel in een Instagrammable (online) restaurant. De vraag naar socialisatie en menselijk contact neemt dus toe. Die moet je dan ook, waar nodig met digitale ondersteuning, faciliteren.

 

Mixed Reality in facility management

Beste facilitair manager, maak je vooral geen zorgen. Het roer hoeft niet direct radicaal om. Je hoeft nog geen kapitalen te investeren in kunstmatige intelligentie om deze trend relevant te maken voor jou business. Ons advies: kijk wel hoe je je werk of je werkomgeving kan optimaliseren door technologie te implementeren. Met VR, bijvoorbeeld, zoals onze zuster Alpheios doet door schoonmakers al gamend bij te scholen. Of meet eens hoe intensief je je ruimtes gebruikt en pas het schoonmaakprogramma daar op aan zoals Hago Next dat test. Op die manier bespaar je tijd die je kunt inzetten voor, om eens een belangrijke zijstraat te nemen, hospitality.

 

Welke data stromen heb je al en wat bieden deze voor mogelijkheden? Heb je er vragen over of wil je hulp om ze in kaart te brengen en nuttig in te zetten? Mail ons gerust via mic@hago.nl. Succes!

Deel dit artikel: