11-6-2020

Het post-corona landschap deel IV – Hospitality vs. Veiligheid

Het lijkt nog ver weg, maar op een zeker moment komen we in het post-coronatijdperk. Wat zijn de gevolgen van deze crisis op onze manier van werken? Gaan we standaard thuiswerken? Wat is de impact ervan op businessmodellen? Wordt hygiëne bijvoorbeeld de nieuwe concurrentiestrategie? Leven we op gepaste afstand van elkaar? Gaat het roer compleet om? In deze serie blikken we voorzichtig vooruit op een coronavrije samenleving.

Veilig aan het werk?

Het COVID-19 virus heeft enorm veel impact op de werk- en leefomgeving. Bedrijven uit iedere branche passen hun dienstverlening aan, vaak gedreven door de laatste technologische snufjes. De afgelopen maanden is in een sneltreinvaart geïnnoveerd en geëxperimenteerd om producten en diensten aan te passen aan de anderhalve-metersamenleving. Met als grote uitdaging: hoe bied je diensten als vanouds aan en neem je tegelijkertijd 1,5 meter in acht?

Versoepeling van maatregelen wil niet zeggen dat de crisis in de hoofden van mensen ook direct weg is. Daar moet je ze in ontzorgen. Aldi heeft bijvoorbeeld een stoplicht bij de ingang van hun winkels gezet. Teveel mensen in de winkel? Dat staat het stoplicht op rood en mag er pas weer iemand naar binnen zodra er iemand uit de winkel is. In de UK maken ze op basis van data inzichtelijk hoeveel mensen er gebruik maken van het openbaar vervoer gedurende dag. De vervoersbedrijven delen deze info met hun passagiers. Zij krijgen een seintje zodra het te druk wordt en zien in welke coupe nog wel voldoende ruimte is.

Geen toegang tot datastromen? Geen paniek. De Aura Ware is een klein apparaat dat zorgt voor een veilige afstand tussen de mensen vóór en achter de balie, kassa of toonbank. In het apparaat zitten sensoren die de ruimte tussen de twee personen scannen. Kom je binnen die 1,5 meter? Dan geeft het apparaat een rood en piepend signaal. Twijfel je of je bureau wel is gedesinfecteerd? Dan bied My Clean Workspace de oplossing. Doormiddel van QR-technologie bieden zij zowel schoonmaakpersoneel als pandgebruikers een eenvoudig te gebruiken app om de schoonmaak van werkruimten, openbare ruimtes en alle andere faciliteiten te registreren en te bewaken. Met een simpele scan zie je wanneer je bureau voor het laatst is schoongemaakt.

Stuk voor stuk initiatieven waarmee we diensten veilig aanbieden met de hulp van technologie. We vergroten er bovendien het gevoel van veiligheid en de bewustwording over hygiëne van gebouwgebruikers mee.

 

Schoon & Veilig

Hago borgt een schone en veilige omgeving. Dat doen we natuurlijk al jaren, maar nu leggen we er extra nadruk op. Jouw medewerkers en bezoekers moeten de wetenschap hebben dat ze veilig en gezond zijn in je gebouw. Hago helpt je daarbij. En daarbij zetten we ook een aantal van genoemde oplossingen in. Bekijk hoe onze dienstverlening werkt op onze showcase pagina. Zie welke producten we inzetten en hun specificaties. En kijk naar de downloads die we hebben gemaakt om je medewerkers en bezoekers voor te lichten. #HAGOHELPT. Zeker in uitdagende tijden.

 

Vragen over Schoon & Veilig? Of over veranderingen in de anderhalve-metersamenleving? Stuur ons een berichtje. Onder het genot van een kop koffie voorzien we je graag in alle ins en outs over een schone en veilige werkomgeving. Vanzelfsprekend op een veilige afstand.

Deel dit artikel: