10-9-2019

Gericht verbeteren met SmileyTouch.

Hago. De schoonmakers van Nederland. We zorgen dat je de perfecte werkplek hebt, de omgeving hebt waar je je diploma kunt halen, waar je een geweldige avond uit beleeft of juist de locatie waar je (voedsel)veilig kunt produceren. Schoon is van iedereen. Schoon is vooral ook vooruit denken en leren van wat gebruikers je vertellen. Hago gebruikt SmileyTouch om eindgebruikers om hun mening te geven over onze dienstverlening. Om die zo steeds te verbeteren.

SmileyTouch van HappyOrNot

SmileyTouch van HappyOrNot laat je eenvoudig de tevredenheid van gebruikers meten.  Mensen geven hun mening over een stelling, bijvoorbeeld: “Hoe tevreden bent u over de schoonmaak?” met een druk op een van de vier knoppen op de zuil. Alle resultaten komen terug in een dashboard van de rayonmanager of objectleider. SmileyTouch zet de opgehaalde data ook om in dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse rapportages. Je kunt bezoekers erop vragen naar hun oordeel over de schoonmaak, maar natuurlijk ook over evenementen of andere geleverde diensten.

Gericht verbeteren

Hago gebruikt SmileyTouch al jaren om schoonmaak te laten beoordelen en gericht verbeteringen toe te kunnen passen. Bij ROC van Amsterdam gaan we verder. Tijdens open dagen hebben we medewerkers gevraagd wat ze vonden van de maaltijden (zie afbeelding). De feedback die eters ons gaven, stelden ons in staat de cateraar gericht te vertellen wat anders moest. De cijfers gaven ons ook interessante data over het waarom van de cijfers. Zo zagen we dat de eerste twee groepen groter waren dan de laatste groep etende medewerkers, terwijl de hoeveelheid voedsel voor iedere groep hetzelfde was. Die laatste groep had dus van alles meer en was tevredener. Met dat inzicht kunnen we ROC van Amsterdam bij een volgende open dag nog beter adviseren over de groepsindeling voor de maaltijden. Een taak die in het verlengde ligt van onze belangrijkste dienst: schoonmaken.

We gebruiken SmileyTouch niet alleen zelf, maar geven onze opdrachtgevers ook de gelegenheid om er data mee op te halen. Ook weer ROC van Amsterdam gebruikt de machine om bezoekers van open dagen te vragen naar hun tevredenheid en bevindingen. Hago gelooft in de kracht van data driven dienstverlening. Cijfers geven ons inzichten en laten ons onomstotelijk zien wat we beter kunnen doen. Wil jij ook zien wat we voor jou kunnen doen met SmileyTouch? Stuur dan vooral een bericht naar mic@hago.nl.

 

Deel dit artikel: