17-6-2019

Dormio Resort en Hago doen het samen

Aangenaam genieten op hoog niveau. Letterlijk, omdat Dormio Resort Maastricht op de Dousberg ligt. Maar vooral om de service en luxe die het resort haar gasten biedt. De eisen die Dormio stelt aan haar schoonmaakbedrijf zijn dan ook hoog.

In 2016 opende Dormio Resort Maastricht haar deuren. In dat jaar schreef Dormio haar aanbesteding uit voor excellent schoonmaakwerk. Hago kreeg het contract gegund. Verrassend genoeg niet vanwege haar jarenlange ervaring, maar juist om haar pionierschap en enthousiasme.

Drive
Maintenance & Green Manager bij Dormio Resort Maastricht, Kevin Kruijntjens, licht toe: “Hago was heel eerlijk. Bij haar inschrijving gaf ze aan dat vakantiewoningen nog geen groot deel van haar portfolio uitmaakt, maar dat de wens om dit aandeel uit te breiden groot was.”

“De drive om er hier een succes van te maken sprak boekdelen. Hago was bereid om te investeren, om samen te groeien. Die motivatie gaf de doorslag. We namen een risico en dat heeft ontzettend goed uitgepakt.”

Strakke, flexibele planning
Het resort draait inmiddels bijna drie jaar en is constant goed bezet. Dat vraagt om een strakke schoonmaakplanning. “Onze eis is dat Hago schoonmaakt ‘op vertrek’. Om 11.00 uur komen de woningen vrij en om 15.00 uur arriveren de volgende gasten. Wij geven Hago inzicht op de bezetting, zodat de schoonmakers hun planning kunnen afstemmen.”

“Onze lastminutes lopen ook erg hard en daar moet het schoonmaakteam heel snel op anticiperen. We zien inmiddels wel een paar trends rondom vakanties en evenementen in de regio. Samen met het leidinggevend team van Hago bespreken we dit soort pieken en zij zorgen voor een waterdichte planning.”

Constante kwaliteit
Het resort kenmerkt zich door een grote diversiteit aan woningen, wel 28 verschillende. Van wellnesswoningen met sauna en herenhuizen tot appartementen en alles wat daartussen zit. Hoe zorg je voor een gelijke schoonmaakkwaliteit in alle woningen?

“Hago heeft een app voor de schoonmakers, met daarin instructiefilmpjes per type woning. Ook ontvangen zij een intensieve basisinstructie én heeft Hago standaard een reservepool medewerkers opgeleid, zodat we ook bij uitval van het vaste team dezelfde kwaliteit kunnen waarborgen.”

Warm welkom
“Belangrijk is dat we mensen een warm welkom willen geven. Het schoonmaakteam speelt daarbij een sleutelrol”, vindt Kruijntjens. “Het zit namelijk al in kleine dingen, zoals een deurmat die recht ligt. En natuurlijk vooral goede schoonmaak én geen defecten.”

Het schoonmaakteam werkt daarom nauw samen met de technische dienst: via een facilitair managementsysteem leggen de schoonmakers defecten of andere opmerkelijke zaken vast met een foto. De technische dienst krijgt hier vervolgens melding van en pakt het op. “Die samenwerking en alertheid van Hago helpen ons om dagelijks de kwaliteit te leveren die onze gasten van ons verwachten.”

Samen pionieren
Nog iedere dag leren de partners van elkaar. “Voor ons was het bouwen van het resort, in fases, een ontdekkingsreis en samen zijn we op verkenning gegaan. Ieder jaar bespreken we ons businessplan en stelt Hago activiteiten bij en brengt ze verbeterinitiatieven aan. In drie jaar tijd hebben we al flink wat optimalisatieslagen gemaakt. Je kunt wel stellen dat dat samen pionieren ons goed past!”

Deel dit artikel: