Voeding!

Door gezond te eten hou je je weerstand op peil en word je minder snel ziek. Eet gezond én gevarieerd, zo krijg je voldoende vitaminen binnen. We helpen je graag met tips en recepten. Zo geef je je weerstand een boost!

Drink voldoende water

Water reinigt je lichaam waardoor je gezond en fit blijft. En water is gezond omdat het geen calorieën bevat. Water past dus binnen een gezonde levensstijl. Het kraanwater in Nederland is goed gezuiverd en daardoor veilig om te drinken. Hoeveel water drink jij ongeveer per dag? Enkele tips zodat je niet vergeet om te drinken: 1. Vul vooraf een kan met water en een glas en zet deze klaar op een plek waar je vaak langs komt. 2. Drink 3 keer per dag 3 glazen water: ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds neem je 3 glazen water achter elkaar. 3. Zet een herinnering in je telefoon om het ook daadwerkelijk te doen. Pimp je watertje op…

Om je water wat op te fleuren combineer je water met:

• Een blaadje munt en een schijfje limoen. Een frisse sensatie. • Citrusvrucht, komkommer en munt. Een fris-zure combi. • Basilicum, aardbeien en citroen. Laat het niet te lang staan, anders worden de aardbeien zacht. • Sinaasappel en bosbessen. De sinaasappel heeft even nodig om zijn smaak af te geven, laat dit drankje dan ook even intrekken. . • Sinaasappel en koriander. Verrassend lekker! • Grapefruit met rozemarijn. Een combinatie van kruiden en het zure van de grapefruit. • Munt met watermeloen. De ultieme dorstlesser en veel beter voor je dan frisdrank.

Vitaler door voeding

Let goed op je voeding en je eetpatroon. Hiermee verhoog je je weerstand en dus je immuunsysteem. De kans dat je ziek wordt is dan kleiner. Gezond eten doe je door veel groente, fruit en vezels te nemen. 200 gram groente en 2 stuks fruit per dag! Vezels vind je bijvoorbeeld in peulvruchten, noten en volkorenbrood. Het belangrijkste is variatie! Probeer elke dag wat anders te eten. De beste tip om van alles voldoende binnen te krijgen: zorg voor verschillende kleuren op je bord. We helpen je op weg met een echt Hollands recept.

Recept: Spruitjes met een zonnige glimlach

Voeding en Variatie

Gezonde voeding heeft een positief effect op je algemene gezondheid en dus je weerstand. Kies zoveel mogelijk voor natuurlijke, gezonde voeding. Groente, fruit, vezels zijn goede voorbeelden. Vermijd ‘bewerkte voeding’ zoveel mogelijk.

Verder lezen
Deel dit artikel: