Investeren in vakmanschap

Gediplomeerde objectleiders

Investeren in vakmanschap

Objectleiders: dé schakel tussen Hago en onze klanten

Voor onze objectleiders hebben we een opleiding ontwikkeld die hen ondersteunt in hun contact met u, onze klant. Zij zien met eigen ogen of we voor u alles uit de kast halen of dat er nog verbeterpunten zijn of nieuwe kansen liggen.

Met de officieel erkende en voor Hago ontwikelde mbo-opleiding ‘Ik en mijn succes’ geven we onze objectleiders extra handvatten om hun signaleringsfunctie nog beter in te zetten en met u om de tafel te gaan. Veelal signaleren ze wel hoe iets beter moet of kan, maar ontbreekt het hen aan lef en communicatieve vaardigheden om met u om tafel te gaan. Klantgericht denken zit namelijk niet van nature in ieders aard. Met de opleiding geven we onze objectleiders een steuntje in de rug. Want ook communicatie is vakmanschap.


Geslaagd!

Tijdens een feestelijke uitreiking ontvingen donderdag 22 juni 2011 de eerste 65 objectleiders hun MBO-diploma voor de Fairfield-opleiding ‘Ik en mijn succes’. Objectleidster Fatima Maruan over het hoe, wat en waarom.

Fatima Maruan: "Dankzij de training ben ik veel bewuster met mijn werk bezig."

Fatima reisde een jaar lang iedere maand een keer af naar Den Bosch. “Die dagen stonden in het teken van uiteenlopende vakken, rollenspellen en situatieschetsen. We leerden bijvoorbeeld hoe we klantgericht kunnen bellen, hoe we effectief klachten afhandelen, omgaan met conflicten, persoonlijke effectiviteit, maar ook de verschillende schoonmaaktechnieken en -methoden kwamen weer even voorbij.”

Gouden tips
Het mooie van de training is dat Fatima er direct baat bij had. “Eigenlijk heb ik de hele training door tips gekregen waar ik in mijn dagelijkse praktijk wat aan heb. Dankzij de training ben ik veel bewuster met mijn werk bezig. Ook ga ik bewuster een gesprek met de klant in.”

Leren delegeren
“Als leidinggevende appelleer ik sinds ‘Ik en mijn succes’ nu meer aan de eigen verantwoordelijkheid van de schoonmakers. Als er een probleem is, vraag ik ze eerst zelf een oplossing te bedenken. Voorheen liet ik alles over me heen komen, en loste ik problemen altijd direct op. De training heeft me geleerd om te delegeren; medewerkers te vragen eerst even zelf na te denken. Dat was een hele omschakeling, maar het werkt wel. Het geeft me ontzettend veel rust in mijn werk. Héél welkom in de dagelijkse hectiek.”